BLÄ FÖR ENERGITJUVAR! :(

Den här dagen började såå bra och hade alla förutsättningar att bli en kanondag, men men några katastrofer senare sitter man här med en hög med arbete som aldrig hann göras, trött och med nackvärk och magont som vanligt. Suck. Allt gick inte åt skogen i alla fall, men jag kanske ska ta det hela från början.

Torsdagar är min lugnaste dag enligt schemat och således har jag lagt in min motionstimme direkt på morgonen. Sagt och gjort. Efter att ha lämnat barnen på förskolan och fritids så snörade jag på mig joggingskorna slog på skön musik i mp3n och gick iväg ut på min favoritslinga i skogen. Jag var lite tung i kroppen så jag inledde med att gå 4 km i rask takt. Därefter joggade jag lätt i 6 km och det var jätteskönt. Jag riktigt kände hur stressen rann av mig längs vägen.

Efter en dusch och lite fruktsallad var jag redo för dagens långa lista på "måste-fixa"-saker. Jag hann med tre av sju saker innan det körde ihop sig totalt. Blir väl antagligen till att jobba hemma i helgen, men jag behöver ju vila också. MORR! Hur som helst. Jag jobbar ju med tonåringar och det vet ju alla vilken bergodalbana det kan vara. Några tjejer som jag har ansvar för i min klass hade blivit osams och en av dem var ledsen så då fick jag försöka reda ut tjejbråk. INTE min starka sida direkt kan ni nog förstå. Jag menar. Jag med min diagnos har ju bevisat svårt för social interaktion. Jag tror att jag löste det hyfsat bra ändå, men oj vad trött jag blev. Jisses vad det tar kraft att reda i konflikter. Tonårsbrudar med konflikter = stora energitjuvar!

Totalt sett med samtal hit och dit tog det nästan två timmar i anspråk och som om detta inte var nog så hörde mina barns far av sig och ville diskutera umgänget med barnen. Grattis! Högsta vinsten igen...not! Mitt ex = en av de största energitjuvarna världen skådat, enligt min inte helt opartiska åsikt. :P 

Därefter var jag så låg att jag skulle ha vunnit vilken djävla limbotävling som helst.

Dessutom bröt min trötta son ihop när vi väl kommit hem och skulle mysa lite i soffan innan läggdags och jag inte kunde hitta hans favoritfilm. Jag letade nästan en hel timme, men den var som bortblåst. Till slut gav han med sig och accepterade en annan film under förutsättning att jag lovade att leta vidare imorgon. SUCK. Vi har flera hundra videofilmer. Det kommer förmodligen ta halva helgen att hitta den. Funderar allvarligt på att köpa filmeländet på dvd istället så jag slipper leta. Då skulle jag kunna lägga energi på att njuta av mina lediga dagar och mina goa barn istället. Hoppas den finns att köpa. Det vore helt klart värt! Tjingeling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0