MINSKAD STRESS

Åh vad skönt det är när man kan andas ut och slappna av och känner hur stressen rinner av en och flyter iväg. Så känns det idag. I förmiddags tog jag med barnen och gick till skolan och jobbade undan lite. Två timmar effektivt arbete och vilken skillnad!

Det händer inte så ofta att jag tar med barnen till skolan, men det fungerar jättebra. Det kallas muta. Hehe. Jag vill inte att mina barn ska spela dator så mycket. Jag tycker det är bättre att de leker med annat som är mer utvecklande, vilket de de också gör för det mesta, men de vill ju gärna spela och deras kompisar sitter mycket mer vid den förbannade dumburken (vid vilken jag också sitter just nu, men det var inte det vi skulle tala om...) än vad mina barn får göra.

Hursomhelst. Hemma får de bara spela i undantagsfall, kanske en gång i månaden eller så och jag har bara en dator, en minilaptop med 9-tums skärm. Inte helt idealiskt för ändamålet, som ni nog förstår. När de får följa med mig till skolan får de dock sitta vid varsin dator med normal skärm (kan vara 17 tum, osäker) och spela. Så ni kan tro att det är populärt att gå till mammas skola. Vi gör det dock icke oftare än nöden kräver. Visst, vi skulle kunna gå varje helg. Jag menar; det finns ju alltid jobb att göra, men även om jag gillar mitt jobb, så vill jag inte tillbringa all min tid där. Någon måtta får det ju lov att vara.

Dagens besök var dock väldigt välgörande. Bättre än spa eller massage till och med, för i och med dagens prestation släppte det tunga oket av stress orsakat av ogjort arbete samlat på hög. Sedan kunde helgfriden infinna sig. Det är nästan så att fan blir religiös, men bara nästan. Natti natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0