ÖNSKAR LEDIGT NU!!!

Jag vill ha lov nu, inte om fyra veckor. Ja ja, jag vet. Jag har tolv veckor ledigt per år, så jag borde inte klaga, men när jag jobbar så jobbar jag minst 45 timmar i veckan. Om man slår ut det på 40-timmars veckor så har jag sju veckor ledigt. Och med all obetald övertid blir det ännu mindre...

Just nu går jag in i den jobbigaste delen av terminen. Från och med nu till mitten av november är det sjukt mycket att göra. Skriva omdömen inför utvecklingssamtal, rätta prov och inlämningsuppgifter, samt ha utvecklingssamtal och föräldramöte. ARRRRGH! Jag är redan trött. Vill inte bli tröttare. Vill ha fritid och avkoppling. Vill rita, måla, skriva och läsa.

Suck. Fast det är väl bara att ladda, tuta och köra och hoppas att jag inte däckar i influensa eller nåt annat otrevligt när höstlovet kommer. Andas djupt och lugnt. Slappna av och vara tokeffektiv utan stress. Lycka till...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0