SKAPARLUST

Just nu är jag verkligen inne i en period av skaparlust. Jag tecknar och tecknar, helst varje dag om jag har möjlighet och har en massa idéer på målningar och syprojekt, som jag hoppas få möjlighet att förverkliga inom kort. Men tiden, eller rättare sagt bristen på tid för dylika aktiviteter, är verkligen ett problem. SUCK! 

Tänk ändå om jag kunde få göra precis vad jag ville med min tid. Kanske har jag inte valt rätt yrke ändå. Kanske är det något annat som jag borde syssla med. Men jag gillar ju också mitt läraryrke, men stressen plågar mig något så djävelusiskt. Att vara "fri" konstnär skulle jag dock inte överleva särskilt länge heller, så det är inget alternativ. Att inte ha en fast inkomst skulle stressa mig ännu mer, än lite kaos på skolan eller struliga elever.

Alla yrken har sina för- och nackdelar. Det är ju ändå bra att jag har stimulerande hobbies på min fritid även om denna tid är försvinnande liten för tillfället. Jag får fortsätta jobba på årets mål: Att jobba så lite som möjligt och koppla av så mycket som möjligt."

Du kanske tycker att jag verkar lat med det mottot? Men så är det verkligen inte. Detta är en ren överlevnadsstrategi för att inte gå in i den berömda väggen fullständigt. Har varit väldigt nära alltför många gånger. Dessutom är jag en hopplös arbetsnarkoman och har svårt att koppla av och stressa ner. Men som sagt. Jag jobbar på det. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0