VILOHELG

På grund av kaoset på jobbet var jag minst sagt utmattad när fredagen kom och har därför ägnat mer än halva helgen åt att återhämta mig. Vill verkligen inte bränna ut mig fullständigt, då det vore totalkatastrof för både mig och barnen eftersom jag lever ensam med dem.

Både i fredags och i lördags somnade jag samtidigt med barnen. Sov 10 timmar natten till lördag och 11 timmar natten till söndag. I lördags var jag så trött att det enda jag lyckades uträtta var att åka och handla mat och det sedvanliga lördagsgodiset med barnen förstås. Jag lyckades också läsa ut en isländsk deckare som var väldigt trevligt tidsfördriv, medan barnen lekte snällt, åt godis och såg på film.

Idag kände jag mig äntligen pigg igen och har städat hela huset, vilket jag alltid gör på söndagförmiddagar, och varit på badhuset, vilket jag alltid försöker hinna med varje helg, ibland blir det på lördagen och ibland på söndagen, beroende på energinivå och övriga inplanerade aktiviteter.

Hoppas verkligen på att kommande vecka blir mycket lugnare, så att jag inte är lika trött nästa helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0